Proč by se nemohli brát? Ptají se v kampani rodiče gayů a leseb

Manželství pro všechny se netýká jen samotných manželů. I gay a lesbické páry mají rodiče, prarodiče, sourozence, tetičky, strýčky… A rodina pro ně chce to nejlepší. Právě na tom jsme postavili aktuální komunikační kampaň.

Vzdělání, dobrou práci, šťastný a zajištěný život – to všechno si pro své potomky přejí hlavně mámy a tátové. K tomu všemu si pro ně často vysní i spokojené manželství. Kdo by pro své dítě nechtěl milujícího partnera či partnerku? Kdo by nechtěl uronit slzu na jeho svatbě? Rodiče gayů a leseb vědí, že nezáleží na pohlaví, ale na lásce.

Vědí také, že registrované partnerství se manželství nevyrovná. Týká se to souvisejících práv, povinností, ale i symbolické roviny. Vědí, že jejich syn nebo dcera po partnerovi či partnerce nebude dědit; že úředničina na matrice není totéž co slavnostní obřad; že když se jejich dítě rozhodne k výchově další generace, bude to mít před zákonem složitější.

Hrdinové a hrdinky z rodičovských řad

Několik rodičů, kterým status quo nestačí, se stalo hvězdami aktuální kampaně Jsme fér, kterou zpracovala agentura Publicis Prague. Cestovali jsme za nimi na Českobudějovicko, do Plzně i do vísky Bohy. Nafotili jsme je a natočili jejich osobní zpovědi, o které se s Čechy a Češkami budeme dělit během ledna a února.

Tak třeba táta Žanety ve spotu ukazuje fotky na mobilu. „Tohle je Terezka, přítelkyně mojí dcery. Mluvím o tom zrovna tak, jako by chodila s klukem,“ popisuje. Tatínek Kateřiny nejde daleko pro ostřejší výraz: „Registrované partnerství? To je taková kravina. Kačka není auto, aby se někde registrovala.“

Na nádražích, v televizi i na sítích

Manželství pro všechny aktuálně podporuje 60 procent české populace. My doufáme, že prostřednictvím rodičovských příběhů přesvědčíme i ty, co zatím nemají v problematice jasno. Videa a vizuály, které jsou jádrem kampaně, tak můžete potkat na nádražích i v ordinacích lékařů, na internetu a sociálních sítích, v televizi, v kině a také v regionálních vydáních Deníku a MF DNES.

Jak se vám kampaň líbí? Napište nám třeba na Facebooku, kde si ji můžete celou prohlédnout.

 

PODPOŘTE NÁS

Bez vás se neobejdeme

 

Benefiční představení: Pomozte s námi tam, kde je potřeba

Už od začátku šíření koronaviru jsme ve Jsme fér přemýšleli, jak bychom se mohli i my zapojit a pomáhat těm, kteří to teď nejvíce potřebují. Jsme si vědomi toho, že v důsledku pandemie a nouzového stavu nyní lidé mají jiné priority, než je manželství pro všechny. Proto jsme se rozhodli v tomto období pomáhat jinak. A vy můžete s námi. 

Chci, aby moje máma mohla říct: „Ano, moje dcera má manželku”

“A v neposlední řadě chci, aby moje máma mohla říct: ‚Ano, moje dcera má manželku.’ A konečně by ji kolegové v práci dali takové to pokývání hlavou, že má úžasnou dceru, která to s někým myslí opravdu vážně a trvale. Že má své sociální jistoty, je dospělá a usadila se s někým na celý život.” Říká Kateřina, která stále čeká na možnost si vzít svoji partnerku.

OTEVŘENI BYZNYSU? EKONOMICKÝ ARGUMENT PRO ČESKÉ STEJNOPOHLAVNÍ MANŽELSTVÍ, PÍŠE RADIO PRAGUE

Open For Business, koalice vedoucích mezinárodních společností pracující na rozšíření inkluze LGBT osob, vydala novou zprávu o České republice o „ekonomickém a obchodním“ argumentu pro všechny páry bez ohledu na jejich sexuální orientaci a jejich právu na manželství a adopci dětí.

Manželství pro všechny by Česku přineslo 2,7 miliardy. Pomohlo by firmám i státní ekonomice

Přijetí manželství pro všechny by do českého státního rozpočtu mohlo bezprostředně přinést nejméně 2,7 miliardy korun. Zjistila to organizace Open For Business. V analýze, kterou vydala letos v lednu, také argumentuje, že uzákonění manželství pro všechny pomůže vytvořit prostředí pro hospodářskou prosperitu země.

PŘISPĚJ TEĎ A PODPOŘ FÉROVOU ZMĚNU
PŘISPĚJ TEĎ A PODPOŘ FÉROVOU ZMĚNU