Proč by se nemohli brát? Ptají se v kampani rodiče gayů a leseb

Manželství pro všechny se netýká jen samotných manželů. I gay a lesbické páry mají rodiče, prarodiče, sourozence, tetičky, strýčky… A rodina pro ně chce to nejlepší. Právě na tom jsme postavili aktuální komunikační kampaň.

Vzdělání, dobrou práci, šťastný a zajištěný život – to všechno si pro své potomky přejí hlavně mámy a tátové. K tomu všemu si pro ně často vysní i spokojené manželství. Kdo by pro své dítě nechtěl milujícího partnera či partnerku? Kdo by nechtěl uronit slzu na jeho svatbě? Rodiče gayů a leseb vědí, že nezáleží na pohlaví, ale na lásce.

Vědí také, že registrované partnerství se manželství nevyrovná. Týká se to souvisejících práv, povinností, ale i symbolické roviny. Vědí, že jejich syn nebo dcera po partnerovi či partnerce nebude dědit; že úředničina na matrice není totéž co slavnostní obřad; že když se jejich dítě rozhodne k výchově další generace, bude to mít před zákonem složitější.

Hrdinové a hrdinky z rodičovských řad

Několik rodičů, kterým status quo nestačí, se stalo hvězdami aktuální kampaně Jsme fér, kterou zpracovala agentura Publicis Prague. Cestovali jsme za nimi na Českobudějovicko, do Plzně i do vísky Bohy. Nafotili jsme je a natočili jejich osobní zpovědi, o které se s Čechy a Češkami budeme dělit během ledna a února.

Tak třeba táta Žanety ve spotu ukazuje fotky na mobilu. „Tohle je Terezka, přítelkyně mojí dcery. Mluvím o tom zrovna tak, jako by chodila s klukem,“ popisuje. Tatínek Kateřiny nejde daleko pro ostřejší výraz: „Registrované partnerství? To je taková kravina. Kačka není auto, aby se někde registrovala.“

Na nádražích, v televizi i na sítích

Manželství pro všechny aktuálně podporuje 60 procent české populace. My doufáme, že prostřednictvím rodičovských příběhů přesvědčíme i ty, co zatím nemají v problematice jasno. Videa a vizuály, které jsou jádrem kampaně, tak můžete potkat na nádražích i v ordinacích lékařů, na internetu a sociálních sítích, v televizi, v kině a také v regionálních vydáních Deníku a MF DNES.

Jak se vám kampaň líbí? Napište nám třeba na Facebooku, kde si ji můžete celou prohlédnout.